45 vteřin, nebo pokuta 105 eur. V Německu mají o pomalém předjíždění kamiónů jasno

Foto: Daniel Kadlec

Zákaz předjíždění pro kamióny na D1 je možná fajn, ale moc toho neřeší. Na ostatních českých dálnicích se tak pořád můžete potkat s kamióňáky, kteří na předjetí pomalejšího kolegy potřebují klidně i pět kilometrů.


Je to evergreen nejen českých dálnic. Jeden kamión se rozhodne, že předjede pomalejšího kolegu. Na tom by nebylo nic špatného. Kdyby ovšem zmíněný kolega nejel rychlostí o pouhých 5km/hodinu pomaleji. Takové předjíždění se potom totiž pořádně protáhne. Tím spíše, když je před předjížděným kamiónem ještě další a před ním ještě další. Nezřídka se tak stává, že předjíždění zabere i několik kilometrů.

Zákaz jenom někde

Podle policie by se měl v příštím roce počet dálničních úseků, kde bude zákaz předjíždění pro kamióny, rozšířit. Ale bude to stačit? Třeba na dálnici D11 to má být pouze v úseku 68 km až 76 km. Ani na ostatních dálnicích se zatím nepočítá s tím, že by mělo jít v podstatě o plošné opatření. V sousedním Německu na to šli trochu jinak.

45 sekund a dost

Řidič kamiónu má v Německu na kompletní předjížděcí manévr 45 sekund. Kdyby předjížděl déle, hrozí mu pokuta 105 eur. Jistě se najdou hlasy, které budou namítat: „A kdo mu to bude na stopkách hlídat?“ Ano, v principu to je pravda, ale kdo bude hlídat na D11 osmikilometrový úsek, zda tam kamióny nepředjíždějí? Vždy to bude o důsledném dohledu policie, jinak nemá žádné opatření nebo zákaz cenu.

Kings of the roads...?

Provoz na dálnicích houstne čím dál tím více. Kamiónů přibývá a s ohledem na fakt, že spediční a dopravní společnosti jen obtížně hledají řidiče, usedá za volanty kamiónů stále více řidičů bez velkých zkušeností. Ti pak často při řízení koukají do mobilu, dávají si levou nohu na palubní desku, nebo výplň dveří, a také se mnohdy moc nezatěžují s dopravními předpisy. Předjíždějí klidně i několik minut, na pražské Jižní spojce jedou v zakázaném levém pruhu, nebo třeba ucpou křižovatku na Průmyslové, ačkoliv jasně viděli, že když do ní vjedou, nemohou pokračovat dál ani oni, ani vozy v bočních směrech.

Bez kamiónů to nejde, ale...

Bez kamiónů se neobejdeme. To je jisté. Navíc sami řidiči kamiónů často tvrdí, že by bez nich byly prázdné obchody. Jestli se ale nezačne velmi důsledně vymáhat dodržování pravidel silničního provozu, může se jednou stát, že zboží v obchodech nebude tak jako tak, Nikdo se totiž nikam, kvůli kamiónům, nedostane včas.

Anketa
Měl by se uzákonit plošný zákaz předjíždění pro kamióny na českých dálnicích?
Rozhodně ano
38.9 %
Jen na některých úsecích
15.6 %
Rozhodně ne
45.5 %
Celkem hlasovalo 3404 čtenářů.

Kam na dovolenou? Jak si zařídit víza? Kde najít levné ubytování? Jak si koupit levné letenky? Jak zaplatit dálniční mýto? To vše a ještě mnohem více zjistíte na našem webu Cesty a výlety

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.testyojetin.cz 

www.cartrax.cz

 


CestyAvylety.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Provozovatelem webu www.cestyavylety.cz je CarTrax, s.r.o., IČO: 10827226 se sídlem Praha 1, Rybná 716/24. Obsah internetových stránek www.cestyavylety.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2022 Cestyavylety.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.