Cestujeme s Peugeotem – Na Ještěd s novou 408 GT Hybrid 225 e-EAT8

Foto: Daniel Kadlec

Nová „čtyřistaosmička“ je podle nás jedno z nejstylovějších aut současnosti. A protože s ním v letních měsících objíždíme celou Českou republiku, máme o autě již mnoho zajímavých poznatků.


Foto: Daniel KadlecHybridní Peugeot 408

Pro naše prázdninové cesty máme od zastoupení automobilky Peugeot zapůjčené pravděpodobně jedno z nejstylovějších aut současnosti. Jde o model 408 ve výbavě GT, který má pod kapotou plug-in hybridní ústrojí se systémovým výkonem 225 koní a osmistupňovou automatickou převodovku. O pohon se tedy v tomto případě stará přeplňovaná benzínová šestnáctistovka PureTech, disponující výkonem 132 kW a hodnotou maximálního točivého momentu 250 Nm., a dále elektromotor o výkonu 81 kW se 320 Nm točivého momentu. O pohon elektromotoru se stará baterie o kapacitě 12,4 kWh, která by měla umožnit čistě elektrickou jízdu až na nějakých 50 kilometrů.

Foto: Daniel KadlecNa jednodenní výlet na Ještěd jsme z Prahy vyjížděli s plnou nádrží benzínu a plně dobitou baterií. Ta však bohužel už u Benátek nad Jizerou hlásila, že je vybitá a Peugeot tak dále pokračoval v cestě pouze na benzínový, resp. hybridní pohon. Auto si totiž stále ponechává nějakou malou zásobičku energie v baterii, aby elektromotor pomáhal například při akceleraci. A tady se právě ukázala asi jediná slabina celého ústrojí.

Foto: Daniel KadlecVyplatí se hybrid?

Zatímco pro krátké jízdy po městě je hybridní motor téměř k nezaplacení, na delší dálniční přesuny zrovna ideální není. Baterie se totiž po krátké chvilce vybije a auto pak už jenom veze „prázdné“ baterky, což má pochopitelně vliv na spotřebu benzínu. Jakmile jsme ale vyjeli na Ještěd, kde mimochodem zpoplatnili průjezd až k hotelu a na posledním parkovišti, cca 800 metrů před zákazem vjezdu, si účtují poplatek 200,-Kč, a spustili se z kopce dolů, hned bylo znát, jak se baterie rekuperací dobíjí.

Foto: Daniel KadlecPři jízdě v kopcovitém terénu je tak docela dobře možné, že v jízdním režimu „B“, kdy auto rekuperuje nejsilněji, se spotřeba benzínu výrazně sníží. Zatímco při jízdě čistě na benzín jsme se dostávali na spotřebu kolem 8 litrů na 100 kilometrů, v hybridním režimu s častou rekuperací jsme jezdili za cca 2,5 litrů. Po ujetí necelé tisícovky kilometrů jsme se tak dostali na průměrnou spotřebu 4,7 litrů na 100 kilometrů.

Foto: Daniel KadlecHybridní ústrojí je skvělá věc, ale rozhodně nebude pro každého. Potencionální zájemce byl tak měl velmi pečlivě zvážit, pro jaké účely bude vůz využívat především. Například pro dojíždění ve městě z domova do práce a občasné víkendové výlety, může být takový pohon ideální. Pro obchodního zástupce, který měsíčně najezdí tisíce kilometrů po dálnicích, však bude asi lepší uvažovat nad čistě benzínovou variantou. Počítat se tady rozhodně vyplatí.

A jak se nám s autem jezdilo a co se nám na něm líbilo? To si řekneme v dalším dílu, kdy se nalodíme na poslední ručně poháněný převoz přes řeku abychom se podívali na místo, které má spojitost se zakladatelem řetězce McDonald´s. Mimochodem, tušíte, kde to je? Napište nám do diskuze. A jestli se vám článek líbil, sdílejte ho, prosíme, dál. Děkujeme.

Cestujeme s Peugeotem – Na Ještěd s novou 408 GT Hybrid 225 e-EAT8

Daniel Kadlec

Kam na dovolenou? Jak si zařídit víza? Kde najít levné ubytování? Jak si koupit levné letenky? Jak zaplatit dálniční mýto? To vše a ještě mnohem více zjistíte na našem webu Cesty a výlety

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.testyojetin.cz 

www.cartrax.cz

 


CestyAvylety.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Provozovatelem webu www.cestyavylety.cz je CarTrax, s.r.o., IČO: 10827226 se sídlem Praha 1, Rybná 716/24. Obsah internetových stránek www.cestyavylety.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2022 Cestyavylety.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.