Často o některých českých silnicích říkáme, že to jsou "silnice smrti." Ty skutečné silnice smrti se ale nacházejí na úplně opačné straně světa. V Pákistánu, Indii a Číně. Umírají na nich stovky řidičů ročně.
Vyrazit na cestu na dovolenou nebo na samotný výlet může být velmi zábavné. Ale i když je většina cest minimálně v Evropě bezpečná, některé silnice jsou mnohem nebezpečnější.
Pakistán
Jednou z nejsmrtelnějších silnic v Pákistánu je silnice Fairy Meadows Road. Tato silnice měří 16,2 km v regionu Gilgit-Baltistán. Celá silnice je ze štěrku, nikoliv z dlažby, takže se na ní nikdy dobře neudržíte. Kromě nestability štěrku má silnice úzké zatáčky a velmi vysoké převýšení. Stejně jako na mnoha dalších silnicích z tohoto seznamu zde nejsou žádná svodidla, která by vás v případě potřeby ochránila.
Čína
V Číně se rozhodli, že postaví silnici do vesnice, která byla dříve prakticky nedostupná. Ale výsledná tunelová silnice Guoliang do vesnice Guoliang je také velmi nebezpečná. Nejsou zde totiž žádná světla ani svodidla. Tato oblast je také náchylná k sesuvům bahna a extrémním mlhám.
Nebezpečná byla i samotná stavba, protože vybudování silnice trvalo pět let a bylo potřeba spousta výbušnin. Není jisté ani to, jak je stavba konstrukčně pevná. To je znepokojující hlavně kvůli tomu, že v nejvyšším bodě je silnice široká pouhých 3,5 metru. To znamená, že se na ní sotva mohou minout dvě auta. Silnice je však relativně krátká, měří pouze 1,2 kilometru.
Bolivie
Silnice Severní Yungas si vysloužila neoficiální titul "nejnebezpečnější silnice na světě". Je to důsledek kombinace její výšky, šířky a nedostatku svodidel. Trasa měří cca 80 kilometrů a spojuje města Coroico a La Paz. Tato silnice je součástí pohoří Cordillera Oriental. Vzhledem k absenci svodidel a skutečnosti, že silnice má v průměru pouhých 3,5 metru na šířku, je to neuvěřitelně nebezpečné.
Této silnici se však také přezdívá "silnice smrti". Přibližně do roku 2006 na ní každoročně umíralo 200 až 300 lidí. V roce 2006 však byla na některých místech doplněna svodidla, položena dlažba a zvýšena šířka silnice. I když už není tak smrtelně nebezpečná jako dříve, jízda po této silnici je rozhodně stále nebezpečná.
Indie
Tato silnice měří 113 km a vede přes hornatou oblast Kišthwaru v severní Indii. Jsou na ní hlášeny stovky mrtvých a odborníci se domnívají, že podobný počet mrtvých zůstal neohlášen. Stejně jako u mnoha jiných smrtelně nebezpečných silnic na tomto seznamu, i u této silnice je ve hře mnoho faktorů, které přispívají k její nebezpečnosti. Začněme tím, že útesy patří k nejstrmějším ze všech nebezpečných silnic. Jsou zde prudké srázy o výšce více než 2 500 metrů. Nejsou zde žádné zábrany ani svodidla, která by vás zastavila před pádem. Navíc je terén nestabilní a je zde spousta skalních převisů. Stejně jako u tunelové silnice Guoliang je jednou z obav této silnice její konstrukce, protože ji vytvořili vesničané. Ještě horší však je, že byla postavena před stovkami let a od té doby se nedočkala téměř žádných oprav. V zimě zde hrozí sesuvy bahna a také špatná viditelnost. Z tohoto důvodu je silnice technicky přístupná pouze v létě.
V jaké zemi, kterou jste projížděli autem, se vám zdály silnice nejvíce nebezpečné? Napište nám do diskuze. A jestli se vám náš článek líbil, sdílejte ho, prosíme, dál. Děkujeme.