Let 3352 společnosti Aeroflot byl pravidelný let společnosti Aeroflot z Krasnodaru do Novosibirsku s mezipřistáním v Omsku. Dne 11. října 1984 při přistání na letišti Omsk narazilo letadlo do vozidel údržby na vzletové a přistávací dráze, přičemž zahynulo 174 osob na palubě a čtyři osoby na zemi.
Nehoda byla způsobena řadou chyb
Řídící letového provozu ve službě usnul a nevyklidil dráhu od vozidel údržby před příletem letu 3352. To způsobilo, že posádka letu neviděla vozidla údržby, dokud nebylo příliš pozdě na to, aby se vyhnula srážce.
Další problém se týkal samotného letadla, které nebylo vybaveno systémem varování před přiblížením k zemi (Ground proximity warning system), který by posádku upozornil na blízkost k zemi. Havárie letu 3352 společnosti Aeroflot je nejsmrtelnější leteckou nehodou, k níž došlo na území dnešního Ruska. Je to také jedna z nejsmrtelnějších leteckých nehod v historii.
Časová osa
V 5:06 dal řídící letového provozu posádce letu 3352 společnosti Aeroflot pokyn k zahájení klesání na letiště Omsk. Posádka letadla pokyn přijala a zahájila klesání.
V 5:21 hodin dal řídící letového provozu letu 3352 povolení k přistání na dráze. Posádka letadla pokyn potvrdila a zahájila konečné přiblížení k dráze.
V 5:38 hodin let 3352 překročil nejnižší výšku, ve které mohla posádka přerušit přistání. Letadlo přistálo při normální rychlosti 240 km/h. Při přistání posádka spatřila řadu vozidel a pokusila se letadlo otočit, ale nebyla schopna zabránit srážce. Letadlo se srazilo s vozidly údržby v rychlosti přibližně 200 km/h. Náraz způsobil, že se letadlo rozlomilo a začalo hořet. Zahynulo všech 174 osob na palubě a čtyři osoby na zemi.
Následky
Havárie letu 3352 společnosti Aeroflot měla hluboký dopad na sovětský letecký průmysl. Vláda nařídila řadu bezpečnostních reforem, včetně povinné instalace systému GPWS na všechna sovětská letadla. Přepracován byl také systém řízení letového provozu. Havárie také vedla k většímu povědomí o nebezpečí únavy řídících letového provozu. V letech následujících po havárii byla zavedena řada opatření ke snížení únavy řídících letového provozu, například kratší směny a více přestávek.