Reklamovat špatné jídlo, zelenou vodu v bazénu, nebo nefunkční klimatizaci není ve světě cestovek nic neobvyklého. Ale reklamovat málo slanou vodu, nebo třeba hlavu plameňáka pod vodou, to je hodně kuriózní. Přesto se to děje.
V cestovním ruchu se, stejně jako v jiných oblastech, občas stane něco, co nevyjde podle plánu. Klient může dostat špatný pokoj, jídlo nemusí splňovat jeho očekávání, nebo se mohou objevit problémy s vybavením, jako je třeba nefunkční klimatizace či výtah. Tyto situace jsou běžnými důvody reklamací, se kterými se cestovní kanceláře často setkávají. Někdy však přicházejí reklamace, které zůstávají nadmíru bizarní. Na některé z nich nás upozornila bývalá ředitelka menší cestovní kanceláře specializující se na destinace v jižní Evropě.
Vosy v hotelovém pokoji
Jednou z neobvyklých reklamací byla například stížnost manželského páru s pětiletým synem, kterého na hotelovém pokoji poštípala vosa. Podle rodičů měl hotel zajistit dostatek prostředků na odpuzování hmyzu, a tudíž nesl odpovědnost za to, že jejich malý syn byl bodnut včelím žihadlem. Mladí rodiče tvrdili, že se kvůli situaci museli starat o dítě nad rámec běžné péče a tím přišli o radost z dovolené. Tato reklamace uznána nebyla.
Medúzy ohrožují dovolenou
Jiný klient si naopak údajně stěžoval na velké množství medúz v moři a požadoval slevu z ceny zájezdu. Tvrdil, že ho medúzy ohrožují na životě a znemožňují mu tak naplno si užívat dovolenou. Zvláštností této reklamace byla fotodokumentace, kterou klient předkládal jako důkaz. Fotografie ukazovaly pláž plnou koupajících se lidí, zatímco medúzy byly méně patrné. Ani v tomto případě klient se svojí reklamací neuspěl.
Plameňáci na Sardinii
Nejzvláštnější reklamace však přišla od klientky, která si vybrala dovolenou na Sardinii. Pobyt měla zajištěn v hotelu nedaleko pláže Porto Giunco na jihu ostrova u města Cagliari. Tato pláž je známá nejen svoji čistotou a téměř bílým pískem, ale hlavně svojí blízkostí k mělké laguně, která je jedním z mála míst na Sardinii, kde lze pozorovat plameňáky. Klientka však podala stížnost, že plameňáci mají hlavy neustále pod vodou a nemohla je tedy dobře vyfotografovat. Jakkoliv se tato reklamace zdála jako vtip, byla ze strany klienty myšlena vážně. Uznána však nebyla.
Jak reklamovat dovolenou
Reklamace v cestovním ruchu mohou být velmi různorodé a někdy až bizarní. Cestovní kanceláře se snaží řešit všechny námitky svých zákazníků co nejlépe, aby udržely svoji reputaci a spokojenost klientů. I když některé stížnosti mohou působit neobvykle, berou je cestovní kanceláře vážně a hledají vhodné řešení pro každou situaci. Vždy je ale potřeba, aby reklamující skutečně prokázal, že předmět reklamace je opravdu relevantní. K reklamaci je proto vždy předložit například fotografie, svědectví ostatních rekreantů, lékařské zprávy, záznamy o požadavku na nápravu (například u vedení hotelu, nebo delegáta cestovky) a další. Reklamace rozpáleného písku, pomalu schnoucích plavek na balkóně, málo naháčů na nudistické pláži, nebo přílišnou vůni jasmínu, určitě nepodávejte.
Reklamovali jste někdy zájezd s cestovní kanceláří? S jakým výsledkem? Napište nám do diskuze. A jestli se vám náš článek líbil, sdílejte ho, prosíme, dál. Děkujeme.