Švindly se množí. Rezervujete si ubytování, u kterého je poznámka „fantastická snídaně v ceně“? Tak pozor, pod slovem „fantastická“ si lze bohužel představit skutečně leccos…
Znáte pohádku Obušku, z pytle ven? A pamatujete si na jitrnici, kterou svět neviděl? Tak právě takovou "jitrnici" údajně někteří návštěvníci některých ubytovacích zařízení v ČR vídají v poslední době čím dál tím častěji. Majitelé penziónů, hotelů a jiných ubytovacích kapacit to nemají v současné době vůbec snadné. Úbytek klientů, drahé energie, nebo zvýšené sazby hypoték. To vše tlačí na ekonomiku každého ubytovacího zařízení. Zatímco někteří majitelé se snaží motivovat klienty k návštěvě jejich ubytovacích zařízení například rozšířenou nabídkou služeb, byť za vyšší cenu, jiní se snaží zvýšené náklady vykompenzovat snížením kvality poskytovaných služeb. A někdy je takové snížení kvality skutečně na hranici únosnosti.. Nejčastěji se to projevuje v kvalitě stravování.
Chci, aby pivo mělo správnou míru. Já také ve své dílně nezkracuji nohy u židlí, abych ušetřil centimetr dřeva
Václav K.; soukromý truhlář, Liberec
Čtenáři našeho webu nám minimálně dvakrát do týdne posílají svoje zkušenosti s různými ubytovacími zařízeními napříč celou Českou republikou. Jejich nespokojenost se v drtivé většině případů týká stravování. Například soukromý truhlář z Liberce, pan Václav K., nám napsal svoji zkušenost s ubytováním v Českém Krumlově: „Na rezervačním portálu bylo uvedeno, že v ceně je „fantastická“ snídaně“, píše Václav a pokračuje: „Pod pojmem „fantastická“ si ale představuji opravdu něco jiného, než rohlík s máslem, připálený lívanec a koláč s marmeládou, nakrájený na kostičky 2x2 cm“.
Právě snídaně bývají v emailech od čtenářů zmiňované nejčastěji. V bufetových snídaních se údajně objevují ty nejlevnější uzeniny, sýry, levné jogurty, džusy z prášku a ne zrovna čerstvé ovoce. Reklamace bývají také na velikost porcí, nebo na správnou míru u nápojů. „Já chápu, že se jim zvedly náklady. Mě to taky potkalo. Doma i ve firmě. Ale že bych to řešil tak, že budu najednou dělat kratší nohy k židlím, abych ušetřil centimetr dřeva, to by mě tedy ve snu nenapadlo“, píše Václav K. a pokračuje: „Jenže hostinský mi o centimetr menší míru klidně natočí. Proč? Tak ať si účtuje za pivo o dvě koruny více. Dvě koruny nikoho nezruinují. Ani toho, kdo si chce dát těch piv třeba pět. Tím spíše, když je teď taková drahota. Zákazníci si přeci chtějí na jídle i pití pochutnat, když už do toho investují“.
Máte nějakou podobnou zkušenost se současnou kvalitou služeb v restauracích? Napište nám do diskuze.