Citroën slaví 90. výročí modelu Traction Avant, který byl představen 18. dubna 1934 v Paříži. Jeho cílem bylo upoutat pozornost, oživit značku Citroën a zdůraznit novátorského ducha výrobce
Citroën v roce 1919 jako první dovezl do Evropy sériově vyráběné automobily a který vynalezl mimo jiné v roce 1921 autochladničku, v roce 1924 celoocelovou karoserii a v roce 1932 plovoucí motor. Vůz uvedený na trh pod obchodním názvem „7“ s odkazem na jeho výkon pro účely zdanění (7 CV) získal rychle přezdívku Traction Avant čili Přední pohon, což byla novinka, kterou představil jako první.
Nejbezpečnější a nejkomfortnější vůz
Model Traction Avant byl jedinečný tím, že v jediném modelu spojoval všechna nejmodernější technická řešení té doby, jako byl pohon předních kol, samonosná karoserie, hydraulické brzdy a nezávislé zavěšení všech čtyř kol. Ve své době byl považován za nejbezpečnější a nejkomfortnější vůz s nejlepšími jízdními vlastnostmi. Během své kariéry pojmul mnoho technologických novinek, a byl proto přezdíván vozem se stovkou patentů. Díky svému výraznému aerodynamickému designu, který se inspiroval Streamline designem, se rychle stal ikonickým modelem značky Citroën, který obstál ve zkoušce času a dodnes evokuje postavy odbojářů a gangsterů, zvěčněné v mnoha filmech. Celkem se modelu Traction Avant prodalo 760 000 exemplářů a jeho výroba skončila v roce 1957.
Revoluce Traction Avant, vůz se stovkou patentů
Když bylo na začátku roku 1933 rozhodnuto nahradit modely Citroën 8, 10 a 15, které byly představeny v říjnu 1932, novým vozem, chtěl André Citroën udělat něco velkého a překvapit konkurenci uvedením zcela revolučního automobilu. Jeho cílem bylo získat alespoň dvouletý náskok před konkurencí a také se ochránit před dopady světové hospodářské krize z počátku třicátých let, jejíž důsledky se začaly v Evropě velmi silně projevovat. Nový vůz měl být proto mimořádně nevšední a měl využít maximum technických inovací.
Plovoucí motor a automatická převodovka
Patřila mezi ně celoocelová samonosná karoserie, která eliminovala potřebu rámu podvozku a výrazně snížila těžiště, pohon předních kol, plovoucí motor s horními ventily a vyjímatelnými vložkami válců, hydraulicky ovládané brzdy, odpružení s torzní tyčí se čtyřmi nezávisle zavěšenými koly a automatická převodovka. Od té se však při zahájení výroby v roce 1934 upustilo, protože nebyl dostatek času na její vývoj.
Hřebenové řízení jako standard
Kromě těchto technických novinek byl model Traction, který nepotřeboval rám podvozku, vybaven aerodynamickou karoserií s nízkým profilem, a to jak z hlediska linií, tak i ploché podlahy. A konečně, jeho motor a převodovka tvořící kompaktní jednotku umožnily kromě velmi nízkého těžiště také přesunout maximální část hmotnosti na příď. První novináři a řidiči byli z nového Citroënu nadšeni. Ještě nikdy předtím nebyl vůz tak bezpečný a tak snadno ovladatelný ve všech situacích. Jízdní vlastnosti nastavily nová měřítka. Motor byl citlivý, brzdy výkonné a bezpečnost dokonalá. Všechny tyto vlastnosti, neustále zdokonalované, například zavedením hřebenového řízení od června 1936, zajistily vozu Traction technický náskok před všemi ostatními vozy. Výsledkem byla skvělá a mimořádně dlouhá kariéra, která skončila až v červenci 1957.