Ikonický Citroën Traction Avant se stovkou patentů slaví 90 let

Citroen Traction
Foto: Citroen

Citroën slaví 90. výročí modelu Traction Avant, který byl představen 18. dubna 1934 v Paříži. Jeho cílem bylo upoutat pozornost, oživit značku Citroën a zdůraznit novátorského ducha výrobce


Citroën v roce 1919 jako první dovezl do Evropy sériově vyráběné automobily a který vynalezl mimo jiné v roce 1921 autochladničku, v roce 1924 celoocelovou karoserii a v roce 1932 plovoucí motor. Vůz uvedený na trh pod obchodním názvem „7“ s odkazem na jeho výkon pro účely zdanění (7 CV) získal rychle přezdívku Traction Avant čili Přední pohon, což byla novinka, kterou představil jako první.

Nejbezpečnější a nejkomfortnější vůz 

Model Traction Avant byl jedinečný tím, že v jediném modelu spojoval všechna nejmodernější technická řešení té doby, jako byl pohon předních kol, samonosná karoserie, hydraulické brzdy a nezávislé zavěšení všech čtyř kol. Ve své době byl považován za nejbezpečnější a nejkomfortnější vůz s nejlepšími jízdními vlastnostmi. Během své kariéry pojmul mnoho technologických novinek, a byl proto přezdíván vozem se stovkou patentů. Díky svému výraznému aerodynamickému designu, který se inspiroval Streamline designem, se rychle stal ikonickým modelem značky Citroën, který obstál ve zkoušce času a dodnes evokuje postavy odbojářů a gangsterů, zvěčněné v mnoha filmech. Celkem se modelu Traction Avant prodalo 760 000 exemplářů a jeho výroba skončila v roce 1957. 

Revoluce Traction Avant, vůz se stovkou patentů 

Když bylo na začátku roku 1933 rozhodnuto nahradit modely Citroën 8, 10 a 15, které byly představeny v říjnu 1932, novým vozem, chtěl André Citroën udělat něco velkého a překvapit konkurenci uvedením zcela revolučního automobilu. Jeho cílem bylo získat alespoň dvouletý náskok před konkurencí a také se ochránit před dopady světové hospodářské krize z počátku třicátých let, jejíž důsledky se začaly v Evropě velmi silně projevovat. Nový vůz měl být proto mimořádně nevšední a měl využít  maximum technických inovací.

Plovoucí motor a automatická převodovka

Patřila mezi ně celoocelová samonosná karoserie, která eliminovala potřebu rámu podvozku a výrazně snížila těžiště, pohon předních kol, plovoucí motor s horními ventily a vyjímatelnými vložkami válců, hydraulicky ovládané brzdy, odpružení s torzní tyčí se čtyřmi nezávisle zavěšenými koly a automatická převodovka. Od té se však při zahájení výroby v roce 1934 upustilo, protože nebyl dostatek času na její vývoj.

Hřebenové řízení jako standard

Kromě těchto technických novinek byl model Traction, který nepotřeboval rám podvozku, vybaven aerodynamickou karoserií s nízkým profilem, a to jak z hlediska linií, tak i ploché podlahy. A konečně, jeho motor a převodovka tvořící kompaktní jednotku umožnily kromě velmi nízkého těžiště také přesunout maximální část hmotnosti na příď. První novináři a řidiči byli z nového Citroënu nadšeni. Ještě nikdy předtím nebyl vůz tak bezpečný a tak snadno ovladatelný ve všech situacích. Jízdní vlastnosti nastavily nová měřítka. Motor byl citlivý, brzdy výkonné a bezpečnost dokonalá. Všechny tyto vlastnosti, neustále zdokonalované, například zavedením hřebenového řízení od června 1936, zajistily vozu Traction technický náskok před všemi ostatními vozy. Výsledkem byla skvělá a mimořádně dlouhá kariéra, která skončila až v červenci 1957.

 

Kam na dovolenou? Jak si zařídit víza? Kde najít levné ubytování? Jak si koupit levné letenky? Jak zaplatit dálniční mýto? To vše a ještě mnohem více zjistíte na našem webu Cesty a výlety

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.testyojetin.cz 

www.cartrax.cz

 


CestyAvylety.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Provozovatelem webu www.cestyavylety.cz je CarTrax, s.r.o., IČO: 10827226 se sídlem Praha 1, Rybná 716/24. Obsah internetových stránek www.cestyavylety.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2022 Cestyavylety.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.