Lynx Air, kanadský nízkonákladový letecký dopravce s bohatou flotilou Boeingů 737, oznámil své plány na ukončení operací od příštího pondělí. Přestože firma zažila rychlý růst a v prvním roce provozu přepravila přes 600 tisíc cestujících, narazila na nepřekonatelné finanční výzvy.
Dopravce Lynx Air, který má sídlo v Calgary, oznámil, že od nadcházejícího pondělí zastaví veškeré své letecké operace. Tato společnost se specializuje na provoz flotily letadel Boeing 737, která obsluhují jak kanadské vnitrostátní lety, tak i lety do Spojených států amerických. V oficiálním prohlášení společnosti Lynx Air se uvádí, že v posledních dvou letech bylo do rozvoje a expanze firmy vloženo mnoho úsilí a značné finanční prostředky s cílem nabídnout Kanaďanům cenově dostupnou a pohodlnou možnost cestování.
Jak finanční tlaky způsobily ukončení letů Lynx Air
Nicméně společnost se potýkala s řadou finančních výzev, které byly zesíleny inflací, vysokými náklady na pohonné hmoty, nepříznivými směnnými kurzy, kapitálovými výdaji, regulací a silnou konkurencí na kanadském trhu letecké dopravy. V důsledku těchto obtíží se společnost rozhodla ukončit provoz, což znamená ukončení všech letů a operací. Tento krok je odrazem složité situace, ve které se mnoho leteckých společností nachází v důsledku globálních ekonomických výzev a specifik trhu, na kterém působí.
Dopravce uvádí: "S těžkým srdcem opouštíme oblohu. Doufáme, že naše vize inspirovat více Kanaďanů k létání zanechá v našich cestujících stopu. Společnost Lynx Air ukončí letový provoz v pondělí 26. února ve 12:01 hodin. Naši cestující jsou pro nás prioritou, a abychom zajistili, že se co nejvíce našich cestujících vrátí domů, budeme pokračovat v provozu většiny našich letů až do tohoto víkendu. Pokud bude váš let zrušen, budete o tom informováni e-mailem."
Čísla nebyla špatná
Letecká společnost po zahájení provozu se šesti letadly Boeing 737 přepravila v prvním roce 620 000 cestujících, v roce 2023 se počet Boeingů zvýšil na deset. Lynx měl ale mnohem ambicióznější plány na růst a jeho cílem bylo pořídit dalších 36 letadel B737, čímž by flotila do roku 2028 dosáhla počtu 46 letadel. Generální ředitel Merren McArthur dříve vedl nízkonákladového dopravce Tigerair Australia, Virgin Australia Regional Airlines a Virgin Australia Cargo.