Babí léto v Česku vyzývá k výletům, najeté kilometry auta narůstají a usazeniny v tichosti zanášejí motor. Čistit jeho klíčové části a omladit ho může každý řidič, a to přímo během cesty za zábavou.
Karbonové usazeniny v motorech aut jsou stále více rezonujícím tématem ve světě motorismu, protože dokáží řidičům pořádně zkomplikovat život. Každý výlet, jízda do práce nebo s rodinou za zábavou totiž znamená další a další tvorbu usazenin v klíčových částech motoru, které se mu jednoho dne mohou stát osudnými. Důvody, proč vlastně vznikají, jsou prosté – výrobci motorů zmenšují jejich velikost a palivo je vystavováno vyšším tlakům a teplotám. Spalování musí být stále dokonalejší, aby se na klíčových částech motoru netvořily usazeniny. Čím autu škodí? Motor zanesený usazeninami nepracuje optimálně, sníží se jeho výkon a narůstá spotřeba i emise.
Odstartovat čištění klíčových částí motoru nových i starších typů od usazenin přitom dokáže správné aditivované palivo. Prémiová paliva na českém trhu známe už téměř čtvrtstoletí. Tehdy je poprvé představila společnost Shell, která jako jediná nabízí aditiva vygenerovaná na základě vlastního výzkumu a vývoje.
Od té doby se jeho „schopnosti“ posunuly mílovými kroky dopředu a právě nastupující generace Shell V-Power dokáže 100% vyčistit klíčové části motoru. Nejúčinnější palivo, které kdy tato firma uvedla na trh, odstartuje proces čištění už po prvním natankování. Doba, za kterou je motor zcela zbaven karbonových usazenin, závisí na stavu motoru, stylu jízdy a četnosti tankování paliva Shell V-Power.
Mise na deset let
„Kvalitní aditivovaná paliva jsou klíčem k tomu, aby motor fungoval dlouhodobě spolehlivě. Z průzkumu, který jsme letos provedli mezi českými a slovenskými motoristy, víme, že povědomí o usazeninách, které negativně ovlivňují fungování motoru, není tak vysoké. Ještě méně se ví o tom, že kvalitní palivo dokáže udržet motor v kondici, aby pracoval efektivněji, úsporněji a s nižšími emisemi,“ říká Jan Čapský, ředitel provozu čerpacích stanic Shell v ČR a na Slovensku.
Pro zajímavost cesta prémiového paliva od vědeckého stolu končí v nádržích zákazníků zhruba po deseti letech. Třeba vývoj benzínového aditiva Shell v roce 2014 si vyžádal zapojení 14 nových i starších vozidel od 4 výrobců, spotřebu 40 000 litrů paliva a najezdilo se 307 000 km. Vědci sledovali 40 parametrů, analyzovali přes 100 vzorků paliva a přes 120 vzorků maziva a vytvořili 2700 analytických snímků.
Jezděte na jistotu
Motor zanesený karbonovými usazeninami dokáže řidiče na cestách svými projevy znejistět a může za to jeho zhoršující se účinnost spalování. Kromě klesajícího výkonu se také zvyšuje spotřeba paliva, rostou emise z jízdy a auto je hlučnější.
Množství usazenin v motoru je možné spolu s aditivovanými palivy ovlivnit třeba i změnou návyků při řízení. Například než se motor zahřeje, je nutné citlivě ovládat plynový pedál, problémem jsou také jízdy při nízkých i vysokých otáčkách. Jak správně pečovat o motor a bojovat s usazeninami vlastními silami radí experti na www.stopusazeninam.cz. Správná péče přinese efektivnější a úspornější jízdu a cestování autem bude příjemnější a bezpečnější..