Kupte si tarifní třídu Business, ale musíte vzít na vědomí, že na poskytnutí inzerovaných služeb nevzniká cestujícímu nárok. Jak tohle sdělení funguje v praxi, jsme vyzkoušeli na trase Brno – Praha.
Při výběru tarifní třídy ve vlaku RegioJet z Brna do Prahy jsme si na webu dopravce všimli jedné zajímavé věci. Na jedné straně dopravce láká na nadstandardní služby a bohaté palubní menu, aby na druhé straně cestujícím sdělil, že uzavřením přepravní smlouvy nevzniká na tyto služby nárok.
Na servis nevzniká nárok
Dopravce na svém webu doslova uvádí toto: „Cestující bere na vědomí, že případné poskytnutí inzerovaných nadstandardních služeb, zejména teplých a studených nápojů, občerstvení, připojení k Wi-Fi, připojení k zábavnímu portálu, denního tisku, asistence stewarda/ky a dalších marketingových bonusů, je zcela v dispozici dopravce a cestujícímu uzavřením přepravní smlouvy nevzniká nárok na jejich poskytnutí. V případě nedostatečného časového prostoru pro obsluhu nebo při vzniku nepříznivých okolností není tento servis nabízen.“
Prémiový tarif ocení všichni
V principu to tedy asi znamená, že když nebude k dispozici inzerované občerstvení, nebo například nebude fungovat wi-fi, nemáte nárok na žádnou kompenzaci. Přitom drtivá většina cestujících vybírá právě tento přepravní tarif nejen kvůli možnosti během cesty v klidu pracovat, ale také se třeba nasnídat nebo naobědvat a neztrácet tak čas v cílové destinaci. To ostatně na svém webu potvrzuje i sám dopravce, který na stránkách uvádí: „Náš prémiový tarif ocení všichni, kdo chtějí čas strávený cestováním aktivně využít k práci nebo odpočinku.“ Rozhodli jsme se tedy, že tarif Business vyzkoušíme.
Testovali jsme na trase Brno - Praha
Naše osobní zkušenost s tarifem Business se vztahuje pouze na cestu z Brna do Prahy, kterou jsme absolvovali v sobotu 11. listopadu a nemusí tak odrážet celkovou kvalitu služeb poskytovaných přepravcem. Jde o naše subjektivní hodnocení a zkušenosti ostatních cestujících z jiných tříd, případně z jiných spojů v jiných dnech, mohou být pochopitelně jiné. Jak se nám tedy třída Business zdála?
Chybí slušnost
Z našeho subjektivního pohledu cestování ve třídě Business, které jedním směrem přijde na 499,- korun, neurazí, ale ani nenadchne. Asi největší výtku bychom měli k personálu. Steward, který otevře dveře kupé a bez pozdravu houkne: „Dejte mi ten talířek,“ pocitu nějaké nadstandardní služby rozhodně nepřispívá. Na druhou stranu, podle nás by měl pozdrav a slovíčko „prosím“ patřit i do tarifu „low cost“. Je to přece elementární slušnost, žádný nadstandard. O arogantním vysvětlování stewarda, že mají v pravidlech, že nesmí vstupovat do kupé, asi nemá smysl se bavit. Možná to tak je. Jako cestujícímu mi to je ale vcelku jedno. Za mě by stačilo říci: „Dobrý den, mohu poprosit o prázdný talířek? Děkuji.“ Žádná raketová věda. Jen obyčejná slušnost.
Koláč za 10,- korun? Dobrá volba
Druhá věc, která nás mrzela, bylo to, že v nabídce nebylo poměrně dost položek z palubního menu. Například croissant, horký nápoj yuzu nebo jablečný koláč (i když u něj se nakonec ukázalo, že se asi stewardka spletla). Místo croissantu jsme si tedy dali wrap a místo jablečného koláče švestkový. Ke kvalitě jídla nemáme nejmenší připomínky. Ostatně, co také vyčítat koláči, který stojí 10,- korun. Nízká cena, ale kvalitu nijak neovlivnila. Prostě dobrý švestkový koláč, za jaký v lecjaké pražské kavárně zaplatíte klidně i 75,- korun. Wrap to samé. Poměr cena/kvalita bezkonkurenční.
WC mimo provoz, ale prosecco bylo
Internet ve vlaku fungoval, jedna z toalet však ne. Muselo se tedy projít celým vagonem na druhou stranu. Noviny nenabídnuty, prosecco a voda ano. Suma sumárum – kdyby vše fungovalo jak má, v nabídce byly všechny položky z menu a personál trochu zapracoval na způsobu komunikace, nedalo by se třídě Business vlastně nic vytknout. Ve vlaku strávíte přibližně stejnou dobu jako v autě na D1, takže volba by měla být jasná. Ale jak už to často bývá – celek často hodnotíme na základě „drobných“ detailů.
Cestujete na trase Brno - Praha vlakem? Jakou máte zkušenost? Napište nám do diskuze