Citroën C5 X je auto, které v současném nudném automobilovém designu výrazně vyčnívá. Není to však pouze design, který dělá tenhle model jedinečným.
Citroën C5 X v hybridní verzi PHEV ë-EAT8 Shine Pack jsme měli zapůjčený k dvoutýdennímu testování. Jezdili jsme s ním nejen po městě, ale vyrazili jsme i na rodinný výlet do Jizerských hor. Ukázalo se, že jako rodinné auto je tenhle koráb z pohledu prostoru pro posádku i pro zavazadla více než dostačující. Pro časté rodinné „výletování“ bychom ale volili spíše benzínovou variantu. Jakmile například v horách není kde dobíjet, jde hned spotřeba nahoru, navíc, s ohledem na menší palivovou nádrž, není akční rádius hybridní verze kdovíjaký. Při výběru motorizace tedy skutečně pečlivě zvažujte, jak často, kam a na jaké vzdálenosti budete jezdit.
Foto: Daniel Kadlec
Schovaná funkce masážních sedadel
Ovšem uvnitř vás bude C5 X rozmazlovat ať už budete mít jakoukoliv motorizaci. Přední sedadla nabídnou velkou míru pohodlí a ani po delší cestě z nich určitě nebudete unaveni. Hodně nás ale zamrzelo schované ovládání jejich masážní funkce. To je totiž u současných Peugeotů a Citroënů opravdu skvělé. Obzvláště mód s názvem „Kočiči tlapky“ jsme si u Stellantisu oblíbili. Jenže zatímco u jiných modelů Citroënu, nebo třeba u Peugeotu, stačí stisknout tlačítko na boku sedadla a následně vybrat konkrétní masážní mód a sílu masáže, u Citroënu C5 X musíte jít do palubního menu. Upřímně, tohle mě docela štvalo.
Foto: Daniel Kadlec
Fyzické ovladače zůstaly
Potěšila naopak možnost ovládat funkci klimatizace klasickými otočnými ovladači. To je super. Žádné složité hledání v menu. Stačí sáhnout na ovladače a krásně „postaru“ nastavit požadovanou teplotu nebo režim. Stejně tak vyhřívání sedadel lze vyřešit jedním stiskem tlačítka na středovém panelu. Ergonomie ovládacích prvků je příkladná. Vše je tam, kde má být. Snad jedině ovládání nastavení head-up displaye jsme trochu hledali, ale o tom jsme psali už v minulém článku.
Foto: Daniel Kadlec
Dobíjení v pohodě
S nabíjením nebyl žádný problém. Na domě sice wallbox nemáme, ale z běžných dobíjecích stanic se auto dobije během návštěvy fitness centra, kina, nebo nákupu. Pochopitelně, že když přijedete s úplně prázdnou baterií, budete muset nakupovat, nebo běhat ve fitku na běžícím pásu, trochu déle. Ale to už je úděl drtivé většiny hybridů.
Foto: Daniel Kadlec