Občasné jednodenní výlety do Prahy patří k oblíbeným aktivitám snad všech, kteří v Praze nebydlí. A protože jsme chtěli v Praze navštívit nějaká zajímavá místa, vzali jsme malý Opel Corsa a vyrazili.
Na cestu do Prahy jsme se docela těšili. V plánu jsme totiž měli navštívit historický Letenský kolotoč a blízké Národní technické muzeum. Domluva byla taková, že když zbyde trocha času, podíváme se i na Kampu a na Pražský hrad. Tropické počasí nakonec naše plány upravilo tak, že jsme viděli vše, včetně Kampy.
Corsa jako oáza klidu
Foto: Daniel KadlecFoto: Daniel Kadlec
Opel Corsa je auto, které je na kratší cesty jako dělané. Cestovali jsme ve dvou s malým dvouletým dítětem na zadním sedadle. Vyrazili jsme z Plzně ve dnech, kdy venkovní teploty dosahovaly až na 35 stupňů Celsia. Na cestování nic moc, ale klimatizace v Corse fungovala skvěle, takže dcerka na zadních sedadlech poměrně rychle usnula. Svým způsobem za to pravděpodobně může i překvapivě tichý interiér auta.
Super spotřeba
Foto: Daniel Kadlec
Za hodinku jsme byli na Letné a zaznamenali jsme hned dvě překvapení. Za prvé to, že před Národním technickým muzeem byly desítky volných míst k zaparkování, a potom také to, že spotřeba na cestě z Plzně byla pouhé 5,3l na 100 km, což je o 2 deci méně, než udává automobilka. Auto jsme nechali stát mezi muzeem a kolotočem a hned vyrazili zjistit, jak nové zrestaurovaná technická památka vypadá.
Letenský kolotoč je historická památka
Foto: Daniel Kadlec
Letenský kolotoč, který se nachází v Letenských sadech na Praze 7, stojí na svém místě již od roku 1894. Je to jeden z nejstarších podlahových kolotočů v Evropě. Kromě stáří spočívá jeho unikátnost v tom, že figury koní jsou potažené pravou koňskou kůží. V provozu je pouze v pátek, sobotu a v neděli, a jedna jízda stojí 120 korun. Žádná láce, ale jde skutečně o velice zajímavý zážitek. Málo známou informací je také fakt, že jenom pár metrů od kolotoče se nacházela stanice první pražské elektrické dráhy i horní stanice lanové dráhy. Ano, na Letnou vedla kdysi lanovka. Vedla od řetězového Mostu císaře Františka Josefa k Letenskému zámečku.
Technické muzeum pro mimina moc není
Foto: Daniel KadlecFoto: Daniel Kadlec
Původně jsme se chtěli přes Letenské sady dostat pěšky na Pražský hrad, ale tropické počasí rozhodlo. Přešli jsme ulici a vyrazili do Národního technického muzea. Pro dospělé je to místo, kde se dá určitě strávit půl dne. Jestliže ale navštívíte muzeum s dvouletým dítětem, déle než hodinu tam asi nevydržíte. Ale i pro děti je tam pár atrakcí. Třeba výstava stavebnice Merkur.
Corsa se vychladí rychle
Škoda, že Corsa nemá dálkové ovládání klimatizace. Mít možnost zapnout si ji 15 minut před usednutím do auta by bylo skvělé. Na druhou stranu, když se klimatizace zapne na nejvyšší výkon, je vnitřní prostor vychlazen celkem rychle. Přesto ale pozor, když budete dítě usazovat do dětské sedačky. Může být pěkně rozpálená.
Pro městské popojíždění je automat k nezaplacení
Od muzea jsme vyrazili na Pražský hrad. Verze Opel Corsa GS sice nemá vestavěnou navigaci, to ale v současné době chytrých telefonů považujeme spíše za bonus. Moderní infotainment bez problému propojíte s Android Auto nebo s Apple CarPlay a můžete vyrazit. Cestou na hrad jsme bohužel uvízli v zácpě, ale v autě s automatickou převodovkou to není taková tragédie. V Corse je osmistupňová, a nedostali jsme se do situace, kdy bychom si řekli: „zlatý manuál“. Naopak.
Parkování v Praze bez problémů
Foto: Daniel Kadlec
S parkováním v okolí Pražského hradu to už bylo poněkud horší, manželka tak více než kdy jindy ocenila parkovací senzory a kameru s kvalitním obrazovým výstupem na středovém displeji. Z auta měla skvělý výhled. A to nejenom na Loretu a uličku Nový svět, ale také na nárazníky okolních aut při parkování. Dcera nám během jízdy v autě opět usnula, tak jsme chvilku poseděli, abychom si naplánovali, kam se na Hradě podíváme. Ale o tom až v jiném článku