Letošní babí léto přeje všem milovníkům přírody a víkendových výletů. My jsme tentokrát s modelem Subaru XV vyrazili do Jizerských hor podívat se na dochované objekty československého opevnění z let 1936 – 1938.
Do Jizerských hor jezdí většina návštěvníků na všeobecně známá místa. Třeba do okolí chaty Jizerka, kolem které se běží známá Jizerská padesátka, na horu Smrk s rozhlednou, nebo třeba na provalenou přehradu v Desné. Jenže Jizerské hory mají i jiné zajímavosti. Například soustavu několika desítek objektů, které byly vystavěny v letech 1936 – 1938 jako součást opevnění. My jsme se zapůjčeným Subaru XV na takový výlet vyrazili. Zajímalo nás totiž, co lze v Muzeu lehkého opevnění Na pomezí vidět. V tomto článku se ale budeme věnovat spíše autu, které nás do Jizerek dovezlo. Za nás to je totiž nedoceněný rodinný vůz, na podobné výlety jako stvořený. O tom, co jsme viděli v Muzeu opevnění pak napíšeme samostatný článek. Stálo to totiž za to.
I cesta je cíl
Foto: SubaruZ Prahy jste v Jizerských horách za necelé dvě hodinky. Ale věřte nám, že ani výrazně delší cesta vás v Subaru neunaví a nebude nudit. Jakkoliv se na první pohled může zdát, že interiér modelu XV už není zrovna „in“, opak je pravdou. Nic zbytečně neruší, vše najdete tam, kde to očekáváte a hlavně – z interiéru nezmizela fyzická tlačítka. Pro někoho je možná fajn ovládat všechny funkce v autě jako mobil nebo tablet, nám ale vyhovují klasické „čudlíky“. Ty bohužel ze současných aut mizí a řidič se tak mnohdy místo na řízení musí soustředit na to, kde se v menu nachází třeba ovládání klimatizace nebo přepnutí rádia na externí zdroj hudby.
Příjemný interiér
Látkové čalounění sedaček působí v interiéru velice útulně a v kombinaci s oranžovým prošíváním i poměrně svěže. Kombinace tří displejů je pro současné vozy Subaru typická a jakmile rozklíčujete jednotlivé funkce a zobrazení, budete s tímto systémem spokojeni. Všechny důležité informace jsou k dispozici bez toho, že byste museli nějak složitě lovit v menu.
Základní motorizace neurazí
Foto: SubaruPod kapotou jsme měli základní motor 1,6 s výkonem 114 koní. Na první pohled žádná raketa, ale pro běžné ježdění po městě a na víkendové výlety je to naprosto dostačující. Kdo však potřebuje auto na polykání desítek tisíc dálničních kilometrů ročně, zvolí pravděpodobně silnější dvoulitr s výkonem 150 koní. My byli se slabší verzí naprosto spokojeni. A to jak s dostatkem dynamiky, chodem automatické převodovky, tak i se spotřebou. Tu jsme bez problému udrželi na hranici osmi litrů na sto kilometrů.
Ideální auto na výlety
Foto: SubaruJak se nám nakonec u předválečných bunkrů líbilo, co nás na Subaru XV překvapilo a jak se nám podařilo vyjet z podmáčené louky, to si přečtete na našem webu už za týden. Už teď ale můžete navštívit některého z dealerů značky Subaru. Model XV bude totiž zanedlouho nahrazen svým nástupcem a české zastoupení značky má proto pro každého zájemce o vůz individuální nabídku a nějaké ty bonusy. Třeba v podobě sady zimních pneu zdarma. On se totiž závratnou rychlostí blíží měsíc listopad, kdy budeme muset opět přezouvat.
Kam byste nás s „iksvéčkem“ poslali na výlet? Napište nám do diskuze. Když to bude možné, zajedeme se tam podívat a něco o tom napíšeme.