DS4 1,5 HDI v atraktivní šedé barvě je stylovka, která mě zaujala na první pohled. A protože jsem jel na delší dobu do Polska, rozhodl jsem se právě tenhle vůz vyzkoušet. Cesta mi však připravila jednu nečekanou situaci v polském rozbahněném poli.
Správný výběr vozu
Jak již bylo zmíněno v úvodu, pro tuto cestu jsem zvolil automobil DS4 Crossback. A ukázalo se, že to byla skvělá volba. Cesta na sever Polska byla dlouhá cca 650 kilometrů a naftový motor 1.5 Blue HDI s výkonem 96 kW ji zvládl velmi efektivně, protože spotřeba nepřesáhla 6 litrů na sto kilometrů. A to do toho započítáváme i jízdu po německých dálnicích, kde jsme jeli co to dalo. Vzhledem k tomu, že palivová nádrž má objem 52 litrů, mohl jsem při takto nízké spotřebě natankovat až při cestě zpět z Polska.
DS4 je stále velmi málo viděný vůz a je proto pravda, že jeho vzhled přitahoval obdivné pohledy a dokonce i pár zvídavých otázek od ostatních řidičů. Tento vůz tedy určitě zaujme všude, kam přijedete.
Foto: Martin Filipi
Nečekané dobrodružství
Nyní se věnujme nečekanému zvratu během mého polského dobrodružství. Rozhodl jsem se auto vyfotit na jednom nedalekém statku, který byl krásně zachovalý a pro fotky ideální. Bohužel, předchozí noc velmi pršelo a cesta, která ke statku vedla, byla velmi podmáčená. A i když auto není těžké, tak se část cesty sesunula do bahnitého pole a tím i celé auto. A protože bylo pole rozbahněné opravdu hodně a začalo do toho ještě pršet, bylo jasné, že s autem opravdu vyjet nepůjde.
S automatem se nezhoupnete
Tím spíš, když se jednalo o vůz s automatickou převodovkou a auto proto nešlo „rozhoupat“, jak by se snad dal vůz s klasickým manuálem. V tuto chvíli jsem tak opravdu ocenil možnost využití DS asistence. Vzhledem k tomu, že jsem bydlel v malém městečku na severu Polska, předpokládal jsem, že odtahový vůz přijede až další den. Na centrále DS mi však sdělili, že odtahová služba by měla přijet za cca 3 hodiny od chvíle objednání „zakázky“.
Foto: Martin Filipi
DS asistence funguje na jedničku
Je super, že v takové situaci můžete volat na české číslo a domluvit se bez problému česky. Ne snad, že byste se nemohli domluvit česky i s Polákem, ale přeci jen toto není klasická konverzace, jako když si objednáváte v restauraci pití. Následně přijela odtahová služba. Nepřijela však za 3 hodiny ale za hodinu a 12 minut – super! Pán z odtahové služby se o všechno postaral, zahákl naviják a auto začal vytahovat. Vzhledem k tomu, že byl na poli menší sráz, musel s odtahovým vozem párkrát popojet, ale nakonec naše auto bez problému vytáhl.
Využívání asistence
Nikdy by mě nenapadlo, že se něco takového může stát. Jedete vyfotit auto na pěkné místo a najednou stojíte v poli a nemůžete vyjet. Asistence tak dává velký smysl, zvlášť když máte možnost ji využít v zahraničí (já ji využil poprvé). Nejde ani tak o to, že byste například nedokázali vyměnit kolo nebo vyjet z pole, ale na všechno, co vám pokryje zmíněná asistence máte záruku. V mém případě se jednalo o novinářský vůz s pořizovací cenou přes milion korun. Na takovém autě opravdu nechcete něco zbytečně zničit. Při zavolání asistence máte jistotu, že vámi řešený problém bude vyřešen správně.
Foto: Martin Filipi
Sami to raději nezkoušejte
Několik lidí mi říkalo, že by asistenci nevolalo, protože přece „zvládnou vyjet sami, pod kola dají štěrk a klacky ze stromů a vyjedou“. No, možná by to šlo na jiném terénu, ale podle pána z odtahovky vytahoval ze stejného pole na začátku prázdnin Audi s pohonem 4x4.
Nákupem vozu DS tedy nebude mít v garáži nebo před domem nejen designový skvost se skvělou spotřebou, ale také jistotu, že ať už se vám na cestách stane cokoliv, DS vás ve „štychu“ rozhodně nenechá.
Stalo se vám v zahraničí něco podobného? Využíváte asistenci? Napište nám do diskuze!