Hotel na rušné silnici, pokoj u výtahové šachty, úzká postel, nefunkční wifi a k snídani černé uhlí. I tak může dopadnout objednání pokoje Superior ve 4* hotelu.
Slepě důvěřovat popisu hotelů, pokojů a služeb na rezervačním portálu se nemusí vždy vyplatit. Ani uživatelské recenze hotelů nemusejí vždy odrážet jejich reálný stav. Důležité je, kdo recenzi píše, jaká má očekávání, na co je zvyklý, co mu vyhovuje a co nikoliv. Někdo může za skvělou snídani považovat rohlík se šunkou a čaj, někdo preferuje čerstvé ovoce a domácí pečivo, jiný zase ocení třeba na farmě vyrobené jogurty a sýry. O tom, že popisy hotelu a služeb na rezervačním portálu nemusí vždy odrážet skutečný stav, se přesvědčili i dva manažeři z Prahy, kteří si pro svoji pracovní cestu vybrali Mariánské Lázně, kde si ve 4* hotelu objednali pokoj Superior. Zklamání však bylo podle jejich sdělení ohromné.
Opravdu hrozné. Wifi na pokoji nefungovala, postele byly neskutečně úzké a na snídani byly totálně zuhelnatělé lívance. Ve 4* hotelu to považuji opravdu za drzost
Pavel F.; Nespokojený host v hotelu v Mariánských Lázních
Dva spolumajitelé pražské firmy, jejichž identitu redakce zná, si na služební cestu rezervovali pokoj ve 4* hotelu v Mariánských Lázních. Přijeli na pracovní zasedání, aby se zahraničními kolegy domluvili další spolupráci. Hotel vybírali tak, aby mohli na pokoji nerušeně pracovat. Klíčovým parametrem tedy byl pracovní stůl na pokoji a především kvalitní internetové připojení. „V popisu pokoje na internetu bylo napsáno, že na pokoji je skvělá wifi. Tu jsme skutečně potřebovali, neboť jsme během dvoudenního pobytu měli domluveno několik videokonferencí s našimi zahraničními kolegy. Bohužel, wifi fungovala pouze na chodbě hotelu, na pokoji se téměř nedalo připojit“, říká Pavel F., jeden z manažerů.
Jiný pokoj nebyl údajně k dispozici, ačkoliv rezervační portál volné pokoje stále nabízel. Na výměnu hotelu již nezbýval čas, bylo tedy nutné vytvořit wifi hotspot z datového připojení a videokonferenci realizovat přes data. „Recepční nám nabídla, abychom šli pracovat do restaurace, kde je signál údajně silnější. Ovšem interní firemní záležitosti nemůžeme probírat ve veřejném prostoru a navíc, nechtěli jsme hovorem rušit ostatní hosty. Zůstali jsme proto na pokoji a notebooky připojili přes data“.
Ani stravování nebylo podle ubytovaných manažerů zrovna ve 4* standardu. Objednaný burger s hranolkami sice neurazil, ale byl to podle nich obyčejný polotovar vložený mezi dvě neopečené půlky levné bulky s trochou kečupu, půlkou plátku cheddaru, plátkem rajčete, kouskem salátu a cibulí. „Hranolky byly samozřejmě kupované. Hlad se sice burgrem zahnal, nicméně ve 4* hotelu by se jistě slušelo podávat trochu jinou kvalitu jídla“, říká Pavel F.
Podle obou manažerů se tak rozhodně vyplatí číst pečlivě recenze konkrétního ubytování. „Kdybychom si dali s výběrem více práce, jistě bychom se na recenze podívali. Negativních hodnocení na tento konkrétní hotel tam jsou totiž desítky. Naše chyba. Jenom nechápeme, že jsou někteří hosté ochotni takové služby tolerovat. Ale to je každého věc. My tento hotel rozhodně již nenavštívíme".
Máte nějakou podobnou zkušenost? Napište nám do diskuze.
Redakce jména klientů i jméno hotelu zná. Nicméně vzhledem k faktu, že informace není možné v tuto chvíli objektivně ověřit, rozhodla se redakce jméno hotelu nezveřejnit.