Čeští turisté, kteří po příletu do Prahy nedostali svá zavazadla, moc nadějí na kompenzace nemají

Foto: Daniel Kadlec

I když máte pojištění zavazadel, kompenzace se vás nemusí týkat. V drtivé většině jsou totiž zavazadla pojištěna na případ ztráty a zpoždění v cílové destinaci v zahraničí, nikoliv při návratu domů.


Ačkoliv za opožděné nebo ztracené zavazadlo mohou cestující žádat určité kompenzace, v některých případech dokonce až do výše 40 tisíc korun, nemusí se čeští turisté, kteří se v posledních dnech vrátili ze svých dovolených bez kufrů, nějaké kompenzace domoci. Pojištění zavazadel se totiž v drtivé většině případů vztahuje na cílovou destinaci v zahraničí, nikoliv na návrat domů. Česká legislativa na takovou situaci příliš nepamatuje.  

Reklamujte hned na letišti

Jiné to je v případě, kdy zavazadlo dorazí poškozené. V takovém případě je potřeba, nejlépe ihned na letišti, zavazadlo reklamovat. Lhůta je sice sedmidenní, ale vždy je lepší sepsat a doložit vše přímo na letišti. Vyplňte formulář Property Irregularity Report (PIR) a uschovejte si jeho kopii. Kompenzaci lze žádat i v případě zpožděného zavazadla, ale to pouze v tom případě, kdy zavazadlo nedorazí do cíle na cestě tam, nikoliv při návratu domů. Obecně se totiž počítá s tím, že doma oblečení, hygienické potřeby nebo třeba léky máte, zatímco na hotelu v Tunisku si vše budete muset koupit.

Při návratu domů je to s kompenzací horší

Pozor si dejte na častý omyl ohledně pojištění zavazadel. To pochopitelně jeho ztrátu i zpoždění kryje, ale v drtivé většině případů pouze v cílové destinaci v zahraničí. I takové pojištění má však svoje podmínky. Mnohdy se musí jednat o zpoždění delší než 6 hodin a pojistná částka bývá ohraničena horním limitem. Často to bývá cca 250 eur, což by však na nákup základních hygienických potřeb a oblečení mělo stačit. Z výše uvedeného je ale velmi pravděpodobné, že čeští turisté, kteří se po návratu z dovolené se svými zavazadly nepotkali, asi žádnou kompenzaci nedostanou.

Odpovědný je letecký přepravce

Určitým oříškem může být otázka, kdo za ztracené nebo zpožděné zavazadlo odpovídá. Za odbavené zavazadlo totiž v principu vždy odpovídá letecká společnost. Přehazování odpovědnosti z letecké společnosti na letiště, které nedisponuje dostatečným počtem pracovníků, by na této skutečnosti nemělo nic měnit.

Za zpožděný let až 600 eur

Kompenzace lze také získat za zpožděný let. Tyto kompenzace mohou činit až 600 eur na osobou bez ohledu na to, kolik stála letenka. O kompenzaci lze žádat i v případě, že cestující cestuje do cílové destinace s cestovní kanceláří, nebo že jde o služební cestu, kterou hradil zaměstnavatel.

Kam na dovolenou? Jak si zařídit víza? Kde najít levné ubytování? Jak si koupit levné letenky? Jak zaplatit dálniční mýto? To vše a ještě mnohem více zjistíte na našem webu Cesty a výlety

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.testyojetin.cz 

www.cartrax.cz

 


CestyAvylety.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Provozovatelem webu www.cestyavylety.cz je CarTrax, s.r.o., IČO: 10827226 se sídlem Praha 1, Rybná 716/24. Obsah internetových stránek www.cestyavylety.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2022 Cestyavylety.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.